Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Párkapcsolat és szexualitás - a szakértő szemével

Intim tornával az intenzívebb orgazmusért

2018. szeptember 27. - Kerek Kriszta

beautiful-girl-with-macbook-pro-in-a-bed-picjumbo-com.jpg

A szexuális együttlét csúcspontja az orgazmus, amikor is a hüvelyt körülvevő izmok gyors egymásutánban, reflexszerűen összehúzódnak. Ezért nem mindegy, hogy milyen állapotban vannak ezek az izmok. Képesek-e egyáltalán ezekre az erőteljes összehúzódásokra.

Az ún. PC izom (pubococcygeus) a szeméremcsonttól a farokcsontig húzódik, és a többek között a női orgazmus intenzitásáért felel.

A hüvelyizmok akaratlan összehúzódását azonban nem csak az orgazmus válthatja ki. A behatolástól való félelem meg is béníthatja a hüvelyizmokat. Ilyenkor görcsösen összehúzódik, ami lehetetlenné teszi a pénisz bevezetését a hüvelybe. Ezt a jelenséget hívják vaginizmusnak. Nem csak szex közben jelentkezhet. A nőgyógyászati vizsgálatot, illetve a tampon felhelyezését is lehetetlenné teheti.

 

A megfelelően karban tartott medencefenék izmok azonban nem csak a szexuális gyönyörért felelnek.  Bár nem elhanyagolható tény, hogy minél erősebbek a hüvelyizmok, annál intenzívebb az orgazmus. 

Megkönnyítik a szülést, illetve mivel a PC izmok a hüvelyen kívül körbeveszik a végbél záróizmait és a húgyhólyagot is, ezért nagyon fontos szerepet játszanak az inkontinencia, vagyis az akaratlan vizeletcsepegés megelőzésében, illetve gyógyításában.  

A felmérések szerint a nők kb. 1/3-a szenved a gyenge medencefenék izmokból adódó problémáktól.

 

Ez az izomcsoport ugyanúgy megtalálható a férfiaknál is. Náluk a merevedés létrejöttében és a fenntartásában játszik fontos szerepet. (Ez az oka, hogy minden merevedési problémával hozzám forduló páciensnél az első feladat a PC izmok rendszeres erősítése.) 

 

A jó hír az, hogy mint minden izmot a testben, a PC izmokat is lehet edzeni. Az állóképességünk ugyan nem növekszik és a hasunk sem lesz laposabb, de vigasztaljon a tudat, hogy a rendszeres tréninggel nagyon sokat teszünk az intim problémák elkerülésére illetve javítására.

kegel_gyakorlatok.jpg

 

Hogyan kezdjünk hozzá?

Először is meg kell találnunk mely izomcsoportról beszélünk.

Előfordulnak olyan helyzetek, amikor önkéntelenül is összehúzzuk ezeket az izmokat, például, amikor a végbél záróizmait megfeszítjük. Azonban ha gyenge a hüvelyizom, ez nehezen érzékelhető.

 

KERESÉS

Mindkét nemnél hatékony módszer, hogy pisilés közben megpróbálják elállítani a vizelet sugarát. Amelyik izom ilyenkor „dolgozik”, azt kell edzeni. Egészségügyi szempontból fontos, hogy ezt a módszert csak az izomcsoport meghatározására használjuk, és ne ezt a technikát alkalmazzuk az izmok erősítésére!

 

ÁLLAPOTFELMÉRÉS

1. Ha szex közben egy pillanatra megszünteti a mozgást a férfi, a nő pedig a hüvelyizmaival megszorítja a péniszét, akkor a férfi visszajelzést tud adni a nőnek, hogy milyen erősnek érzi a szorítást. Ha érzi egyáltalán. Ez egy kicsit körülményesebb módszer és elég szubjektív.

2. A legjobb, ha egy vagy két megmosott ujjunkat bevezetjük a hüvelybe és megpróbáljuk megszorítani. Ez a legegyszerűbb, ugyanakkor a legpontatlanabb „mérés” annak meghatározására, hogy túl gyengék, esetleg túl merevek az izmok. (Ez is előfordulhat, ilyenkor alhasi fájdalmak és fokozott fertőzésveszély fordul elő.)

3. Országszerte léteznek már intim torna tanfolyamok, ahol képzett vezető segítségével gyakorolhat az, aki a

4. A pontos méréshez és a gyakorlatok precíz kivitelezéséhez a legjobb, ha tudományosan kidolgozott eszközöket tudnánk használni. Az 1940-es években Dr. Arnold Kegel, amerikai nőgyógyász készített egy ún. perineométer nevű műszert, amely a hüvelyizmok szorításának erejét mutatta.

Ennek 21. századi továbbfejlesztett változata az az otthoni használatra tervezett eszköz, amely okostelefonhoz csatlakoztatva, konkrét edzéstervet ajánl, illetve méri, hogy megfelelően hajtjuk-e végre azt. Itt tudjátok megnézni

 

EDZÉS

  • A gyakorlatokat a legegyszerűbb hanyatt fekve, félig felhúzott lábakkal elvégezni.
  • A szorítások és lazítás időtartamát eleinte úgy kell meghatározni, hogy egy rövidebb (kb. 2 másodperces) szorítást, egy hosszabb időtartamú (4-5 másodperces) lazítás kövesse. Ezt kb. 10x kell ismételni.
  • A szorítások időtartamát ezután fokozatosan növeljük 5-6 másodpercre, ezzel arányosan növeljük a lazítások hosszát is.
  • Napközben az ujjak bevezetése nélkül is, bárhol elvégezhetőek a gyakorlatok.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekkriszta.blog.hu/api/trackback/id/tr9814265947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.