Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Párkapcsolat és szexualitás - a szakértő szemével

Hányan az ágyban?

Egy nyitott kapcsolat kulisszatitkai

2019. január 23. - Kerek Kriszta

5215.jpg

A legtöbb ember önmagának is nehezen vallja be, ha ellaposodott a szexuális élete, és a szenvedély helyére a megszokás költözött a hálószobában.

Nem mondom azt, hogy törvényszerű, hogy így legyen, mégis nagyon gyakori. Ennek a legfőbb oka mi magunk vagyunk. Egy idő után már nem fektetünk energiát abba, hogy időről időre megújuljunk. Bedarálnak a hétköznapok. Minden más inkább élvez prioritást, mint az, hogy feldobjuk az egysíkú együttléteket. Egy idő után a szex is a kipipálandó feladatok listájára kerül sok párkapcsolatban.

Egyre többen vannak azok, akik azt az elvet képviselik, hogy az ember alapvetően nem egy monogám típus, és természetellenes, hogy valaki 30-40 évet ugyanazzal az emberrel éljen le.

De mi van akkor, ha egyébként jól működik a két ember között a szövetség, de a szex már unalomba fulladt?

Négy lehetséges megoldás létezik.

  1. Nem változtatnak semmin, élik az életüket ugyanúgy tovább, mint eddig. Ezzel tulajdonképpen lemondanak a kielégítő szexuális életről.
  2. Külön utakon folytatják, annak reményében, hogy a következő partnerrel ez nem történik meg.
  3. Elhatározzák, hogy változtatnak. Különböző segítségeket vesznek igénybe, pl. önfejlesztő könyveket olvasnak, felkeresnek egy szexuálterapeutát vagy a neten kutakodnak bevált módszerek iránt.
  4. „Kinyitják” a kapcsolatot. Ők úgy próbálják meg feldobni a szexuális életüket, hogy egy harmadik felet vagy akár párokat invitálnak az ágyukba, esetleg swinger klubokba járnak.

 

Így tett az a házaspár is, nevezzük őket Zoltánnak és Zsuzsának, akik hosszú évek óta járnak swinger klubokba, és a 10 fős baráti társaságukban is rendszeres a csoportos szex.

Az ötvenes évei elején járó, jól szituált házaspár megismerkedése sem volt mindennapi. A férj unokatestvérének a menyasszonya volt Zsuzsa.

„... de szakítottak és én annyira sajnáltam emiatt Zsuzsát, hogy addig vigasztaltam... hogy a menyasszonyom lett.”

Milyen volt kezdetben a szexuális életük?

„A szexuális életünk jó volt, igényes, de például amit én megszoktam, és nagy igényem is volt erre, az orális szex egyáltalán nem működött semelyik irányba, kb. 1-2 évig. Bevallom, Zsuzsa akkor még hűséges és odaadó volt, én nem, mert volt egy pár, akikkel a házasság előtt is sokszor voltam együtt. Hozzájuk alkalomszerűen visszajártam. Illetve 18 évesen megismerkedtem egy csodás férfival, akinek a szeretője lettem. Ő egy idő után „átadott már másnak”, de 3 havonta hívott magához. Én a nagyon hűtlen kategória vagyok.”

Ki vetette fel az ötletet, hogy vonjanak be másokat is a szexbe?

„A már említett okok miatt az érdeklődés a részemről folyamatos volt. Zsuzsa viszont nagyon konzervatív nevelést kapott, és ennek a hatása nagyon erősen érződött. Olyan családban nőtt fel, ahol tabu volt a szexre még gondolni is. A szülei, mint utólag kiderült, életük során maximum 15-20 alkalommal éltek szexuális életet. Jellemzően, az anyósom mondott mindig nemet az apósom közeledésére.

Nem meglepő gondolom, hogy az ötletet én vetettem fel, kb. 4-5 évvel az esküvőnk után. Zsuzsa legjobb barátnőjével és a férjével szoros baráti kapcsolatot ápoltunk. Minden hétvégén találkoztunk, naturista strandra jártunk, éjszaka a Velencei-tóban meztelenül fürödtünk. Egy idő után a barátnő több utalást is tett rá, hogy megpróbálhatnánk négyesben. Zsuzsa már nem olyan határozottan, de nemet mondott, Klári azonban folyamatosan győzködte, hogy próbáljon kilépni a magzatburokból. Ekkor kiderült, hogy Zsuzsának, a szigorú erkölcsi neveltetése ellenére, volt már „kapcsolata” az egyik egyetemi évfolyamtárs nőjével.

Innentől kezdve az természetes volt, hogy a női vonal menni fog. A férfi nem, mert a barátunk nehezen viselte, ha egy férfi megfogja, megérinti.”

Volt-e önökben félelem, az első alkalom előtt?

„Nekem nem volt félelmem, hiszen tudtam mi történik. Zsuzsa szorongott kissé, mert nem tudta, hogy amit tesz, szexuálisan, az a másik férfinak jó lesz-e, elég lesz-e. Elég volt, bár az orális szex nem igazán ment még akkor a férfival. Klárival minden tökéletesen működött.”

Hogyan történt az első alkalom?

„Az első alkalom a baráti házaspárnál volt, mert akkor mi még a szüleimnél laktunk. Sokat bénáskodtunk. Noha mindenki elélvezett valahogy, de jellemzően nem találtuk a helyünket egymás mellett.”

Milyen érzések voltak utána önökben?

„Én jól éreztem magam, Zsuzsa hallgatag volt, amúgy is egy csendes, nagyon nyugodt hölgy, és átgondolta az egészet, hogy hogyan tovább. Voltak rossz érzések is, de csak Zsuzsában, hiszen a legjobb barátnőjéről volt szó, 3 éves koruk óta együtt játszottak, egy suliba jártak és a főiskolára is együtt mentek. Bennem nem, én izgatónak, izgalmasnak találtam. Ezután havi rendszerességgel jártunk "emiatt" át Kláriékhoz. A többi hétvégén is szerveztünk közös programokat, együtt kirándultunk, főztünk, beszélgettünk.

Swinger klubba is járnak vagy csak a megszokott társaság jön össze általában?

Rendszeresen járunk swinger klubokba is. Az első belépőnket egy naturista rendezvényen, egy tombolán nyertük.

Mennyivel ad többet egy csoportos szex, mint egy kettesben eltöltött éjszaka?

„Szubjektív a vélemény, de szerintem sokkal többet ad, élményben, élvezetben a megszokottnál. Egy idő után, bármennyire is kreatív egy pár, ellaposodik a szex. Már mindenki tudja, a másik hova nyúl, hol kezdi, mi a vége. Itt, egy többes kapcsolatban nem ennyire kiszámítható. Pláne egy swingerben. Mások látványa nagyon izgató. Az ad egy nagy adrenalin fröccsöt a kezdéshez. Sokkal nyitottabbnak érezzük magunkat most, mint a kapcsolatunk kezdetén,  akár az extremitások felé is.”

Mennyire nyitottak a társaság tagjai az azonos neműekkel való szexuális kapcsolatra?

„Az azonos neműekkel való kapcsolat teljességgel elfogadott a mi és a mások kapcsolatában is számunkra.”

A hagyományos szexuális együttlét működik önök között?

„Nagyon jól működik.

Például amikor hazaérünk egy " baráti" összejövetelről, és ha még nem fáradtunk el, mi még egy orális szexet beiktatunk vagy másnap reggel - ez jellemzően a vasárnap -, ébredés után megfogjuk egymás kezét, és közös maszturbálással "ébredünk"

Egyébként sem fekszünk le hétköznapokon úgy, hogy egymás kezét ne fogjuk meg. Így alszunk el már 25 éve.

A kapcsolatunk is stabil lábakon áll, érdemben nem történt változás amiatt, hogy nyitott párkapcsolatban élünk.”

Mit tanácsolnának azoknak, akik most játszanak el a nyitás gondolatával?

„Az én személyes véleményem, hogy egy idő után, pláne ha korosabb a pár, mindenkiben felmerül ez gondolati síkon. Lehet tagadni, lehet mellé beszélni és azt mondani, hogy "pfuj én ilyet soha", de ezzel mindenki csak magát csapja be, mert a vágy egy új dolog kipróbálására az mindenkiben benne van.

Ne tartson tőle senki, merje bevállalni, kipróbálni az ismeretlent. Még mindig mondhatja egy- két alkalom után azt, hogy "nekem ez nem jön be", mert legalább kipróbálta. Szerintem ez sokkal jobb, mint tagadni, mikor belülről meg szétfeszíti a kíváncsiság.

  • Amire a legfontosabb figyelni, hogy  a féltékenység ebben a helyzetben TABU! Egy nem létező fogalom. Aki belevág, az tanulja meg a benne lévő kis kapcsolót lekapcsolni, amikor elindulnak egy ilyen párcserés alkalomra, és amikor újra haza értek, lehet a kapcsolót ON állásba visszatenni. Tudom sokan most azt gondolják lehetetlen. Én azt mondom, hogy de igen, lehet.
  • A másik elengedhetetlen dolog az ápoltság a tisztaság, a "szagmentesség", egyszóval a makulátlan higiénia.
  • A harmadik pedig a magunk és a mások iránt érzett felelősség, éppen ezért járunk rendszeresen szűrésekre, és ezt mindenkitől elvárjuk, akit az ágyunkba invitálunk.

 

Te tudnál nyitott kapcsolatban élni?

A bejegyzés trackback címe:

https://kerekkriszta.blog.hu/api/trackback/id/tr914583294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

darlacko 2019.01.24. 03:34:00

A partner kizárólagos birtoklásához való gyerekes ragaszkodást meg tudom érteni nagyon fiatal embereknél, akik mondjuk szűzen léptek be egy kapcsolatba és soha se élvezték más ember közelségét. De ha a pár tagjainak már voltak szexuális kapcsolatai a megismerkedés előtt, akkor nem értem miért gondolják, hogy mostantól kizárólagos lehet a kapcsolatuk. A szex kizárólagossága már akkor elveszett, amikor a partner korábban egy másik személlyel szexelt.

A kedvenc ételem mondjuk a füstölr csülkös bableves de azért életem végéig nem akarok bablevesen élni.
Olyan ez, mint amikor valaki felszáll a BKV buszra, kezeli a jegyét és azt várja el, hogy mindenki más leszálljon, mert mostantól a busz csak az övé és soha többé senki ne utazzon vele.
Ha a partnered előtted volt 8-9 másik emberrel és minden figurában megtöltötték minden testnyílását, ezt ő élvezte, akkor miért kellene erről lemondania a jövőben? Hazudni, megcsalni a másikat nem kell, az rossz, de közös megegyezésen alapuló többes szexszel semmi baj nincs.
Ennek felismeréséhez meg kell érni. Nem véletlen, hogy a párcserés, többesező, swingerező párok nem a fiatalabb korosztályokból kerülnek ki. A swinger klub számomra mű közeg, nem vonz egyáltalán, de egy baráti hármas vagy négyes gabalyodás nekem belefér.

Hollandexxonvaldez 2019.01.24. 03:53:41

Egészséges agyu férfi nem kuncsorogja be magát párhoz.Eleve nem viseli el hogy ott másik férfi is jelen van.Ez kb olyan mint ha van egy ebéd vacsora,vagyunk 4-en és 3 tányéron ott a maradék,és nekem összeöntik edd meg.Hogyne,mi vagyok én disznó?
Tehát a természet rendje is az hogy egy him több nőstényt birtokol.Ez alól az ember sem kivétel.
Ágyban 2-3 nőnek van helye,de 1-nél több pasinak semmi esetre sem.
És vannak olyan beteg degenerált pasik,akik azt élvezik hogy dugja más pasi a nőjét.
Komolyan ide már egy aszteroida kell vagy egy kiadós atomháború

darlacko 2019.01.24. 04:39:39

@Hollandexxonvaldez: tehát egy férfi több nővel az rendben van, mert az a természet rendje, de több férfi egy nővel vagy több nővel az már botrány szerinted

A világ ennél picit bonyolultabb azért.

Nekem majdnem mindenféle felállás volt már az életemben. Én senkire se kényszeríteném az én preferenciáimat. A világ elég nagy, megfér egymás mellett a sok nézőpont.
A többes szex se kötelező, ahogy a monogamia se.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.24. 05:28:24

@darlacko: "az már botrány szerinted" nem annyira botrány, és az idézett komment sem ezt domborította ki, mint inkább undorító.

"A világ elég nagy, megfér egymás mellett a sok nézőpont." Szerintem is. Sok fura fétis van, valaki szereti az ürüléket enni, vagy ha rávizelnek, mert ez hozza szexuális izaglomba, más szereti, ha mások dugják a nőjét, valaki meg ugye nem. Sokfélék vagyunk.

Before · http://azbeszt.blog.hu 2019.01.24. 15:22:48

@Hollandexxonvaldez: "Egészséges agyú férfi"... aztán ezt meg pont te határozod meg, hogy ki az egészséges agyú, mi? Örülök, hogy ilyen megfellebezhetetlen értékmérő hérosznak érzed magad, biztos jót tesz az önbecsülésednek.

arabok balrol 2019.01.24. 15:22:57

nem egyre gyakoribb

nem mukodik

Treff Bubi 2019.01.24. 15:23:38

Az állatvilágban minden felállás megtalálható: monogámia, egy nőstény sok hímmel párosodik, egy hím sok nősténnyel párosodik... Kijelölni egy állatfajtát, és az ő evolúciós verziójuk alapján kimondani, hogy az ember márpedig ilyen, oktalanság. Mindenki éljen olyan életet, ami személy szerint neki megfelelő.

Szexpolifónia · https://polifonia.blog.hu/ 2019.01.24. 15:23:58

Érettség, figyelem, őszinteség, empátia, önbizalom ezek az alapok, amik egy jól működő (szexuálisan) nyitott kapcsolathoz kellenek. És ez még csak a belépő szint, az igazi kaland ott kezdődik, ahol nyitott szívvel élik meg érzelmeiket akár több partnerükkel is.

a szürkebarát ötven árnyalata 2019.01.24. 15:24:13

@Hollandexxonvaldez: "Tehát a természet rendje is az hogy egy him több nőstényt birtokol." A QWA NÉNIKÉDET BIRTOKOLD, BAROM!

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2019.01.24. 15:24:30

Ha valaki "megunta" a partnerét, azon az se segít, ha zebracsődört vesznek be az ágyba harmadiknak. A megunás ugyanis nem fizikai, hanem lelki folyamat. Ha megunja valaki a másikat (=vagy ő, vagy a partner túl lusta ahhoz, hogy energiát feccoljon az intimitásba, illetve nem is volt soha intimitás, csak ménkű nagy baszások - mely utóbbival egyébként nincs is a világon semmi baj) akkor az a legegyszerűbb, ha továbbáll, nem kell még hosszú évekig vergődni meg saját magának hazudozni.

mindbender2 2019.01.24. 15:24:44

@darlacko: Ez pontosan így van és nem véletlenül.
Nem vagyunk egyformák, nem vagyunk "egyenlőek" sem.
mindennek megvan az oka.

Májkül 2019.01.24. 15:25:09

@Hollandexxonvaldez:
"Tehát a természet rendje is az hogy egy him több nőstényt birtokol."
Igen, ezt a hímek találták ki, hogy így van. A nôstények meg jókat kuncognak magukban.

*jinx* 2019.01.24. 15:25:13

@darlacko: és a szerető? Nem akarok én mindig a férjemmel vagy a szeme előtt szexelni, hanem időnként mással, máshol.

Fiona Schultz 2019.01.24. 15:25:19

Biztosan hihetetlen, de azért léteznek emberek, akik boldogan élnek a párjukkal évtizedekig, és nem akarnak mások felé nyitni. Ne erőltessük egymásra a preferenciáinkat. A fontos csak az, hogy a párok egy hullámhosszon legyenek. Úgy értem, hogy monogám ember egy poligám oldalán nyilván szenvedni fog és viszont.

Netuddki. 2019.01.24. 15:27:16

Marha jó, egy érzelmileg "defektes" ad tanácsot, eléggé tolakodó módon, más szexuális életéhez?
Engem különösebben nem érdekel más kivel, milyen neművel, hogyan csinálja. Az az ő dolga. De ne akarjátok reklámozni ezt a fajta viselkedési típust, és főleg ne beállítani normálisnak.

Nem kell a rizsa-bizsa, aki az "ellapospdott" szexuális életét mindig új "izgalmakkal" akarja feldobni, csak azt éri el, hogy egy idő után azok is csak el fognak laposodni, aztán kiég teljesen. Az ilyeneknek pszihomókust kéne tanácsolni nem szvingerezést.

Az is milyen már, és nem tudok elmenni mellette, egy nudlista strandon tombolán swingerklub belépőt lehet nyerni??? lol

Kerek Kriszta 2019.01.24. 15:32:20

@Netuddki.: Senki nem reklámoz semmit. A cikk sem a tanácsadásról szól. Bemutat egy "életformát", ami egyáltalán nem olyan ritka, mint sokan gondolnák.

Fényforrás 2019.01.24. 20:34:29

Lányoknál elfogadott az azonos neműek közti játszadozás. Fiúknál még nem találkoztam ilyennel...

Comte de Gippaud 2019.01.24. 20:36:22

Nem esett szó a gyermeknevelésről. A swingerkedésbe, ez hogyan illeszthető be ?

Én nem tudom. Szerintem az igazán boldog kapcsolatok monogámak, és egyáltalán nem transzparensek. (Ezért gondolják sokan, hogy nem léteznek.) És talán azért nem transzparensek, mert a párnak egyáltalán nincs szüksége a feltűnésre. Egy ilyen kapcsolat monolitikus, és zárt. Még akkor is, ha egyébként a társasági életük eleven.

Ugyanakkor érthető a poligám hajlam is. Adott egy szexfüggő fazon, aki már adottságainak köszönhetően, fiatalon, a házassága előtt is számolatlanul kapta az alkalmi szexpartnereket.
Az ilyen nem tud leállni, még akkor sem, ha a hamupipőkét, vagy a monakói hercegnőt veszi el.
Szerencsés az eset, ha ezzel a párja is így van. Azonban itt jön a gebasz. Ez már nem PÁR kapcsolat, legfeljebb egy laza érdekszövetség, hogy könnyebb legyen az élet anyagi, és társas oldalát kezelni.
Valahol megértem őket, de a helyén kell kezelni a dolgokat, és az ilyent, nem párkapcsolatnak nevezni, mert nincs pár. Csak partner(ek). De az egy másik világ.
Én mindenesetre jó szórakozást kívánok nekik.

Egy dolog biztos, ha én az asszonyt meglátnám, hogy valaki más "kezeli" ott dobnám ki a taccsot, és nem azért, mert nem néz ki szexin az asszony.

Jakab.gipsz 2019.01.24. 20:37:11

T. @Kerek Kriszta:

Bemutat egy "életformát", ami egyáltalán nem olyan ritka, mint sokan gondolnák.

Szerencsénkre az elmebetegek is ritkák, és a kemény drogosok is ritkák.

Szexelni pedig csak a biorobotok szoktak, a normális emberek szerelmeskednek.

Egy szvinger csajnak pedig csak egy hülye csinál gyereket.

Ha egy mód van rá hölgyeim, kíváncsiságotok e formáját ne reklámoztok.

Éspedig azért ne, mert e világon, egy férfi számára, a legunalmasabb dolog, egy megunt nő.

Kerek Kriszta 2019.01.24. 20:51:49

@Jakab.gipsz: Szerencsére nem vagyunk egyformák. A "saját véleményünk kizárólagos igazsága" mint olyan, nem létezik. Én azt gondolom, hogy az a "biorobotság", ha mindenkitől azt várjuk, hogy olyan legyen, mint mi. Ha valaki kilóg a sorból, mert magas, alacsony, kövér, sovány, szemüveges, vörös hajú, nyitott kapcsolatban él, LMBT kapcsolatban él, swingerezik vagy csak egyszerűen más a véleménye valamiről, annak meg kell küzdenie a társadalmi előítéletekkel. Akkor, amikor az individualitás soha nem látott szerepet kapott az emberek életében, mert ugye mindenki más valamiben, mint a többiek, és ha ezért megszólják ki is kéri magának... addig az ő értékrendje szerinti másságot boldogan szapulja. Nem kell szeretni a sóskát, de el kell(ene) fogadni, hogy létezik és másnak ez a kedvenc ételük.

csakférfi 2019.01.24. 22:09:40

@Kerek Kriszta:
"Szerencsére nem vagyunk egyformák. A "saját véleményünk kizárólagos igazsága" mint olyan, nem létezik. "

Valòban nem vagyunk egyformàk.
Csakhogy vannak szabàlyok amiket nem illik felrúgni.
Olyan mint a kresz...az utakon.
Lényegtelen egy útkeresztezödésben ki a szebb..nagyobb..okosabb..a véleménye mi ax utkeresztezödésröl.
Elsöbbséget kell adni..hogy ne történjen baleset.
Ilyen a monogàmiai is.
Ez egy szabàly.
Hüség
Bizalom
Szerelem
Öszinteség
Becsület
Igazmondàs

Apropò igazsàg.
Van.
Mintahogy hazugsàg is.
Pl.ul
Termodinamika egyik törvénye kimondja az igazsàgot és ez "kizàròlagos"

"Clausius-féle megfogalmazás (1850): A természetben nincs olyan folyamat, amelyben a hő önként, külső munkavégzés nélkül hidegebb testről melegebbre menne át. Csakis fordított irányú folyamatok lehetségesek"
Wiki idézet.

Ha te ennek ellenkezöjét bebizoyítod....vagy be akarod....mentàlis zavarral egyenlö.
:)
Remélem ezt nem moderàlod ki.

Kerek Kriszta 2019.01.24. 22:30:55

@csakférfi: A kresz valóban egy szabály, illetve szabályrendszer, ami folyamatosan változik, fejlődik, nem ugyanaz különböző országokban. Monogámia: Kérdezzünk meg erről egy iszlám vallásút mondjuk.

Szép és jó, amit felsoroltál, és én is azt vallom, hogy ezeknek az értékeknek kellene beletartozni egy kapcsolatba, de hozz elém párokat, ahol ez a "templomtól a sírig" állandóan így működik. Az sem jobb, ha nem nyitott a kapcsolat, de nincs tisztelet, szeretet vagy szex...

Én nem kampányolok a nyitott kapcsolat mellett, sem ellene. Az elfogadás az, ami fontos lenne mindenki részéről a másik ember felé.

Nincs kizárólagos igazság. Saját vélemény van. Minden csak nézőpont kérdése. Ha csak a te igazságod létezne, akkor ez a cikk nem születhetett volna meg.

Ui.: Általában csak a trágár kommenteket moderálom, egyéni elbírálás alapján. Vétójog.

Vaki Vaki 2019.01.24. 22:33:10

Mlért kell egy nagyon idejétmúlt, a saját korában értelmes megközelítést erőltetni?
Régen, mivel az emberek gyakran csak 30-40 éves korig éltek, de ez alatt akár 10 gyereket is akartak felnevelni (felnőttkorig 3-4) és az apa kiléte a monogámiával volt biztosítható, az meg hogy az apa a saját biologiai gyerekeinek családját akarta eltartani, talán érthető.

Mára az egy-két tervezet gyermek megszületése 30+ éves korig biztosított, a fogamzásgátlással sincs baj, vagyis a szigorú nemiélet megkötés, hogy csak a páron belül maradjon, az teljesen indokolatlanná vált.

Értem persze a feleségek gondolatmenetét, miszetrint ne kúrjon félre, mert elmegy máshoz, de ez a merev rendszer ahol vagy valóban válnia kell vagy titkolóznia, szégyent és botrányt vállani a feéleknek, ez nem a boldog házasság titka... szerintem.

Tudpomásul kellene venni a férfiak lusta dögök, akik a kényelmet, megszoikott családot szeretik, meg szeretik a gyerekeiket is (ez sem női privilégium), szóval ha probléma nélkül mehetnek új partnerrel kiélni a vágyaikat, akkor is hazamennek utána.

Szerintem az önbizalomhiányos, magukat elhagyó nők (ne adj isten a feleségek elsárkányosodásának játékában résztvevők) azok akik körömszakadtáig ragaszkodnak a sírig hűséghez, mégha a gyerekek felnövése után is maradnak akár évtizedek a nemi vágyakra, amik feszítenek.

*jinx* 2019.01.24. 22:39:30

@csakférfi: a szabályokat a feleség és a férj alkotják. Nincs olyan, hogy kívülről valakik megmondják az "egyetemleges igazságot".

csakférfi 2019.01.24. 23:18:27

@*jinx*:
:)
Értem.
Menj el egy dzsungelbe ahol olyan törzs él akik nem talàlkoztak a "civilizàlt" nyugattal.
Sem a swingerrel.
Jòl felfogott érdekük...hogy monogàmok legyenek
Ha csak nem akarjàk a közösségüket bomlasztani.
Éltem 20 évig hàzassàgban egy növel.
Elvàltunk.
Én hü voltam hozzà.
Ö megcsalt.
Én 8. éve màsodik hàzassàgomat élem egy növel akit szeretek....ö is engem.
Az exem azòta is egyedül.
Mintahogy anejem exe is.
Mit tettünk bele a màsodikba?
Ugyan azt amit az elsöbe.
Hüség...szerelem...öszinteség...bizalom..
Mi lenne ennél örökebb szabàly?

@Kerek Kriszta:
Valszeg a link miatt....forràsként hivatkoztam rà....nem engedte a szürö.
Nem vagyok tràgàr...nem a stílusom.
Idézet

"Jóllehet a jó, bensőséges kapcsolatok meghatározóak a szubjektív jóllétünk tekintetében, ezt hajlamosak vagyunk rendre figyelmen kívül hagyni. Waldinger ennek magyarázatát abban látja, hogy az emberek általában instant megoldásokat szeretnének a problémáikra, miáltal egyszer s mindenkorra rendeződik az életük. Az emberi kapcsolatok azonban időigényes és bonyolult dolgok, ráadásul egy életen át folyamatos karbantartó munkát igényelnek. A szakember szerint a túlságosan is gyakori rendezetlen családi viszonyok nagyon sokba kerülnek azoknak, akik képtelenek a megbocsátásra, ami alatt mindenekelőtt a nagyfokú egészség­ügyi kockázatot kell érteni."

Link ATV 78 évig kutatta a Harward mi a hosszu boldog élet titka.
:)

csakférfi 2019.01.24. 23:18:38

Jò éjt.
A vàlaszom...nem jelenik meg.
Nincs értelme szabàlyokròl vitatkozni.....ha néhànyan hozzàk a "szabàlyt"...
Tràgàr szöveget nem írtam.
De moderàlsz.
Azaz te hozod ezt a szabàlyt.
Ami neked tetszik...mehet.....ami nem az....meg sem jelenhet.
Észre sem veszed.
Ellentmondasz a szavaiddal a tetteidnek.
Bakker......csak fecséreltem az idömet észérvekre.

Kerek Kriszta 2019.01.24. 23:24:01

@csakférfi: Azt azért megengeded nem, hogy akkor válaszoljak, amikor időm van, nem akkor, amikor te elvárod? :)

Pont hogy nem mondok ellent saját magamnak. Az én oldalam, az én szabályaim. A swingerezők élete, az ő szabályaik.

Az általad említett kresz szabályokat is csak bizonyos emberek hozták. Te pedig alkalmazkodsz, ha vezetni szeretnél...

A nyitott kapcsolatban élő pároknál pedig még alkalmazkodnod sem kell, ugyanis egyáltalán nem érint.

Értem az érveidet, és hangsúlyozom még egyszer, nem védem egyik oldalt sem, csupán a kommentjeidre reagálva, a másik/mások elfogadására hívtam fel a figyelmed.

Jó éjt!

csakférfi 2019.01.25. 00:55:46

"A tartós, és főleg az elkötelezett kapcsolatokban minden egyéb kapcsolati formánál magasabb szintű a partnerek közötti bizalom és intimitás. A bizalom és intimitás magas szintje adja azt a kellemes, kiegyensúlyozott jó érzést, ami a párkapcsolati elégedettség legfontosabb összetevője. Az az érzés, hogy számíthatunk egymásra, hogy ismerjük egymást kívül belül, hogy nem kell napról napra energiát fektetni a másik lehetséges reakcióinak kiszámításába – a tartós kapcsolatokban megélhető összeszokás eredménye. Az érme pozitív oldala!

A bizalom magas szintje a kapcsolatban megélt stresszt csökkentő tényező, és ez által a testi és lelki egészség fontos tényezője. A bizalomteli kapcsolatokkal rendelkező személyek egészségesebbek és tovább élnek, mint az ilyen kapcsolatot nélkülöző azonos korú és nemű társaik. Paradox módon a tartós heteroszexuális kapcsolatokból éppen a férfiak profitálnak jobban, vagyis az ő egészségüket jobban védi a kiegyensúlyozott párkapcsolat, és ugyanők azok, akik sokkal inkább elvágyódnak ebből a biztonságos, nyugodt „járomból”.

slowmotion.blog.hu/2017/07/23/a_tartos_kapcsolatok_atka_es_aldasa_a_meg-_es_osszeszokas?layout=5

Lehet fényezni.....a tények màst mondanak.
A swingerezés......megcsalàs...kiszinezve cukormàzzal leöntve.

ételizésítő 2019.01.25. 00:55:57

Attól tartok, aki a csoportos (hármas vagy még többes) szexet kedveli, az nem szeretkezett még egy igazán jót sem soha életében.

Azt ugyanis kizárólag 1 azaz EGY másik emberrel lehet, annyira tudsz úgy odafigyelni, hogy közben magadra meg az élményre is figyelsz.
Ez szeretkezés, az összes többi meg sportbaszás. Aminek sportértéke biztos van, de élvezeti értéke egy tisztességes szeretkezéshez képest nulla, igazából csak társas önkielégítés.

darlacko 2019.01.25. 00:56:04

@Treff Bubi: az emberhez legközelebbi állatfaj a bonobó, a törpecsimpánz.

Orrba-szájba szexelnek, a konfliktusaikat is szexszel oldják meg. Swingerező, boldog hippik. Ilyen is lehetne az emberi társadalom. Ez lehet az emberi alaptermészet

A kicsit távolabbi rokonai az embernek a csimpánzok. Ők meg brutális vadászok, agresszívak adott esetben, van náluk alfahím, ami elűzi a vetélytársakat, de azért a nőstények félredugnak, ha alkalom adódik rá. Az emberi társadalom inkább ilyenné tesz minket.

ételizésítő 2019.01.25. 00:56:30

@darlacko:
A példáid nemhogy sántítanak, de egyenesen féllábúak.

"Nekem majdnem mindenféle felállás volt már az életemben."
Azért olyan sok variáció nincs, hacsak a tisztán egynemű 2-3-több főst kihagyjuk a számításból.

@Hollandexxonvaldez:
Faszság.
Mellesleg az állatvilágban is sokkal gyakoribb az egy nőstény - több hím felállás.

@Szexpolifónia:
Szerintem meg a kiégettség és egymás halálos megunása az, ami kell hozzá (ráadásul valószínűleg sosem volt valami lángoló a kapcsolat). Amiket felsorolsz, az meg önmagad szembehazudása.

@Fényforrás:
Pedig van. Buziknak nevezi őket a magyar nyelv.

@Comte de Gippaud:
+1

@csakférfi:
"A természetben nincs olyan folyamat, amelyben a hő önként, külső munkavégzés nélkül hidegebb testről melegebbre menne át."
Lehet, hogy a megfogalmazás vagy a fordítás rossz, de hogyne lenne. Hűtésnek nevezik a folyamatot. :-)

@Kerek Kriszta:
Az iszlám vallásúak is monogámok, leglábbis 99,99%-ban. A maradék az, aki elég gazdag ahhoz, hogy több felesége lehessen. De azt a keresztény világ is megoldja, csak nem teszi hivatalossá.

@Vaki Vaki:
"Régen, mivel az emberek gyakran csak 30-40 éves korig éltek, de ez alatt akár 10 gyereket is akartak felnevelni"
Az a 30-40 éves kor kb. 1 millió évvel ezelőtt lehetett. Az utóbbi sok ezer évben már inkább 60 év környéke volt az életkor határa, kevered az átlagéletkorral, amiben benne van, hogy sokan meghaltak gyerekkorban/balesetben/háborúban/betegségben. De aki nem, az simán megérte a 60-at, vagy akár többet is. Más kérdés, hogy testileg jóval öregebb volt, mint egy mai 60-as.
Ennyi gyereket meg nem akartak nevelni, csak nem volt fogamzásgátlás, sem abortusz. A legtöbb szegény ember (az emberek 99%-a) nem igazán akart volna 1-2 gyereknél többet, ha valahogy el tudja zárni a csapot.

Egyébként azt hallottad már, hogy a nők is szeretnek dugni (baszni, szeretkezni, kinek hogy tetszi)?
Már hogy nem csak a gyerek miatt, hanem úgy l'art pour l'art, sőt, némelyik állítólag még élvezi is, az annya kirelejzumát.

ételizésítő 2019.01.25. 03:54:25

@darlacko:
Lehet, hogy a legközelebb állnak az emberhez, de még mindig kurva távol. Több millió évnyire.
A legegyszerűbb eszközkészítésnél is elakad a tudományuk, bizonyos téren a varjak megelőzik őket.
Persze nyilván egyszerűbb kiemelni azt, hogy basznak, mint az állat, mert épp az lenne a mondandód lényege, hogy az embernek is ez az alaptermészete, de nem.
Ahogy a többi tulajdonságukban, ebben sem hasonlítanak az emberre, pont a több millió évnyi távolság miatt. Az ember ugyanis a törzselágazás után más irányba fejlődött.
Egyébként semmivel sem állnak közelebb az emberhez, mint a normál csimpánzok, azok meg nem így oldják meg a problémáikat (az emberrel közös őstől pont ugyanakkor váltak el, csak aztán a csimpánz fajon belül ágaztak tovább, pár millió évvel később, annyira, hogy a bonobó mint külön faj is csak pár évtizede van megkülönböztetve a csimpánztól, és mégis mennyire különbözik egymástól a csimpánz meg a bonobó természete, pedig ők aztán tényleg egymás legközelebbi rokonai, az embernek meg kurva távoliak, és hajszálra (szőrszálra) egyformán kurva távoliak).

darlacko 2019.01.25. 05:17:03

@ételizésítő: pont azt akarom kidomborítani, hogy az ember legközelebbi főemlős rokonai is különbözően élik a szexuális életüket. A gorillák például háremet tartanak. Az orangutánok magánosan élnek és csak dugni járnak össze, az utód nevelésében se vesz részt az apa. A csimpánzok harcolnak a dominanciáért. A bonobók meg szexet használnak konfliktusfeloldásra, csoporton belüli harmónia megteremtésére.
Az eszközkészítés csak egy dolog. A társas viselkedés más.

Hollandexxonvaldez nick alatt böfögte be itt valaki, hogy az állatvilágban mi meg hogy van. Hát pont az állatvilágban van ezerféle felállás.
És az emberek közt is.
Egy közép-európai férfi és nő szexuális vonzalmát szabadon megélheti, akár swingerezhetnek is. Egy muszlim férfi keríthet magának 4 feleséget, de a nők nem nagyon válogathatnak.
Egy feminista amerikai nőnek meg az már nemi erőszak kategóriáját meríti ki, ami egy latin nőnek csak hevesebb udvarlás.
Nem hogy az állatok, de az emberek szexualitása is nagyon tág határok közt mozog. Az emberi társadalom eldönti, hogy milyen szabályok mellett élhetik meg a szexualitásukat a tagjai. Ez minden, csak nem természetes és még csak nem is állandó. Még nyugaton se. Pár évtizede a maszturbációt is károsnak tartották, én olvastam olyan, a 30-as vagy 40-es években íródott felvilagosító kiadványt (egyházi kiadó, házaséletre felkészítés volt a cél), ami szellemi leépülést, elzüllést, életerő elvesztegetését és szervi bajokat kapcsolt az önkielégítéshez. Most kevesebb, mint 100 évvel később meg aki az első partnerével akar házasságra lépni, arra furcsán néznek.

darlacko 2019.01.25. 16:51:11

@Comte de Gippaud: a swinger klubokba nem gyerekvállalás előtt álló párok járnak szerintem. A jellemző életkor 40+. Nem véletlenül. Addigra elmúlik a kizárólagosság iránti igény, a birtoklási vágy, vagy nem is vállalnak gyereket, vagy a gyerek már felnőtt annyira, hogy ne kelljen állandóan nevelni, mellette lenni.
Nekem voltak többes szex élményeim. Nem swingerezek, nekem az nem jönne be. Az én partnereim 16-40 év közt voltak, pont az a korosztály, akik még nem mennek swingerezni, de baráti alapon összejön náluk a többes szex, mert egyetemen, buliban megismerkednek másokkal, van baráti körük és nyitottak. Gyereket meg még nem akarnak, tehát ez a probléma fel sem merül.
Swinger klubba meg olyan párok mennek szerintem, ahol eleve nincs gyerek, vagy már felnőttek a gyerekek és nem kell nevelni őket. Vagy mondjuk egy elvált pasas összejön egy 10 évvel fiatalabb nővel és együtt eljárnak párcserézni.

Nekem volt olyan házaspárral kapcsolatom, ahol volt 3 gyerek. Férj vállalkozó, a feleség meg otthon volt, unatkozott. A feleség sose volt senki mással, csak a férjével. Izgatta őket a hármas felállás, bevettek, egy alkalom 2-3 óra volt, az nekik felfrissülést, kikapcsolódást jelentett egy hotelben, addig se a gyereknevelésre kellett gondolniuk. A gyereknevelés szerintem a párcserézőknél nem zavarja a szexualitásuk megélését. Eleve nem minden héten csinálják a párcserés szexet. A "rendes" monogám dugásukat se nézi végig a gyerekük. Évente 4-5 alkalommal leadják a gyereket egy nagyszülőnek és elmennek valahova kikapcsolódni fél napra. Az, hogy hova mennek, nincs senki orrára kötve.
Vannak férfiak, akik idejük jó részét a szeretőjüknél vagy prostiknál töltik. Ennek ellenére a gyereküket felnevelik valahogy.

Egy másik házaspárral napközben találkoztam mindig, a házukban, míg a 16 éves fiuk iskolában volt. Ha ketten vannak otthon, akkor is dugtak volna, de egy extra férfit bevettek, mert a férfit izgatta a cuckold téma, a nő meg 40 évesen pont az újra megnövekedett libidóját élvezte. A nő bomba formában volt mindig, piros, magassarkú cipő, borotvált muff, harisnya, belőtt szőke haj. A férj elhízott, de ápolt. Mire a fiuk hazaért én eltűntem, anyuci visszavedlett hétköznapi ruhába, semmi se árulkodott arról, hogy pár órával korábban nyelte a f@szt és az arcára kérte a magot a végén.

csakférfi 2019.01.25. 16:51:16

@ételizésítő:

""A természetben nincs olyan folyamat, amelyben a hő önként, külső munkavégzés nélkül hidegebb testről melegebbre menne át."
Lehet, hogy a megfogalmazás vagy a fordítás rossz, de hogyne lenne. Hűtésnek nevezik a folyamatot. :-)"

Baszki......."külsö munkavégzés nélkül"
Nem érted a feltételt?

csakférfi 2019.01.25. 16:51:23

@Kerek Kriszta:
Ha........
-mindenki betartanà a kresz szabàlyait nem lenne halàlos baleset (müszaki probléma a jàrmüvel màs kategòria)

A szabàlyok biztonsàgot....érzelmit és fizikait....jelentenek.
Annak aki betartja.
Aki nem.....az viselje a következményeit.
Nem a vàlasz késése zavart.
Hanem a "moderàlàs"
:)
A swingerezés kàros a mentàlis egészségre.

Kerek Kriszta 2019.01.25. 17:02:01

@csakférfi: Miután megjött az utolsó hozzászólás, a felháborodott "inkább elmegyek aludni, ha nem kerül ki a hozzászólásom" kb. után 5 perccel jött. :) De nem vitatkozom, legyen a moderálás miatt... ami meg sem történt ebben az esetben.

"A swingerezés kàros a mentàlis egészségre." - A házasságod tönkrement, mert megcsalt a feleséged, ezt írtad. A cikkben szereplő házaspár jóval több ideje él boldog, kiegyensúlyozott házasságban.

Ha mindenki minden szabályt betartana, az lenne a szép, új világ, de ez soha nem történt meg és soha nem is fog. Mindig vannak "mások".

Májkül 2019.01.25. 17:29:05

@ételizésítő:
"Az a 30-40 éves kor kb. 1 millió évvel ezelőtt lehetett."
Várható élettartamról a legtöbb adat az Egyesült Királyságból áll rendelkezésre. A 19. század előtt, az csak ingadozott 30 és 40 év között. Egy évszázaddal ezelőtt Indiában és Dél-Koreában például mindösszesen 23 év volt.

"A legtöbb szegény ember (az emberek 99%-a) nem igazán akart volna 1-2 gyereknél többet"
Nagyon nem vagy tisztában a régi korok szociális és egyébb társadalmi viszonyaival. Bizony sok gyereket akartak akkoriban és nem csak azért lett sok gyerekük, mert az egyház tiltotta a fogamzásgátlást, hiszen megvoltak erre is a módszerek abban az idôben is, hanem azért is akartak sok gyereket, mert a mezôgazdaságban szükség volt sok munkáskézre, nyugdíj rendszer hijján valakinek az öregeket is el kellett tartani és magas volt a gyerekhalandósági ráta.

Treff Bubi 2019.01.27. 19:53:29

@darlacko: érdekes egyébként, csak utólag jutott eszembe, hogy a promiszkuitást űző állatfajoknál vajon léteznek nemi betegségek, vagy ez csak az ember "keresztje"? Ebből a szempontból vizsgálva már megállhatja a helyét az állítás, hogy a homo sapiens ideális életformája a monogámia (a védekezést most tekintsük olyan, mesterséges körülménynek, ami nem játszik szerepet az összehasonlításban).

ételizésítő 2019.01.27. 19:54:09

@darlacko:
Egy muszlim férfi csak akkor keríthet magának 4 feleséget, ha el is tudja őket tartani úgy, hogy a nőknek a háztartási munkán kívül mást ne kelljen végezni. Ezért a muszlimoknál is 1% alatti a többnejűség.

"Az eszközkészítés csak egy dolog. A társas viselkedés más."
Igen.
Csak pont annyi a közös az egyikben, mint a másikban, mivel pont ugyanakkora az evolúciós távolság mindkét területen.

"életerő elvesztegetését és szervi bajokat kapcsolt az önkielégítéshez"
Ami azért nem teljesen alaptalan, hiszen a kidobott anyagot valahonnan pótolni kell, szóval ha az önkielégítésre általában nem is, a túlzásba vittre bizony igazak ezek.

"aki az első partnerével akar házasságra lépni, arra furcsán néznek"
Elég baj az.

"Addigra elmúlik a kizárólagosság iránti igény"
Lófaszt. Addigra unják egymást, mint a franc, még ha iszonyatos kanosak lennének, akkor is elmúlik attól, ha csak egymásra néznek. Az ilyenek járnak szvingerezni.

@csakférfi:
A hűtésben mi a külső munkavégzés?

@Májkül:
A várható élettartam pont az, amiről beszéltem. Benne van a csecsemőhalandóságtól kezdve minden. Aki megérte a felnőttkort, annak jó esélye volt a 60-65 évre.
Ma Magyarországon a születéskor várható életkor 70 év. Ez 1941-ben férfiaknál 51,5 év volt. Ezek szerint aki akkor született, az már mind halott lassan 30 éve. Akkor honnan jönnek vajon a mostani 70-80-90 évesek?
Arról nem is beszélve, hogy akik az 1920-as években születtek, azoknál ez 41 év volt, azaz már az 1960-as éveket sem érhették volna meg. Ehhez képest azért elég sok megérte még a 40 évvel későbbi ezredfordulót is. Ezt hogy magyarázod?

Ehun egy grafikony ni:
hvg.hu/image.aspx?id=6a9806cf-7226-46ea-8dc4-9cfb6f0d7a6e&view=7fcefbf8-ac48-4ee6-aef5-32203afa118c

Ami meg a régi falut illeti, inkább te nem vagy tisztában vele. A legtöbb embernek annyi földje nem volt, hogy a családot eltartsa, és bőven meg tudta művelni 2-3 fő is. Bizony, ha lett volna mód, nem csinálnak annyi gyereket, mert a 10 gyerek + 2 szülő meg esetleg még 2-4 nagyszülő együtt éhezése helyett inkább választották volna, hogy 2 gyerek meg 2 szülő néha jól tud lakni. Azt meg te írtad éppen, hogy 30-40, vagy pláne 23 évesen meghaltak, akkor minek kellett volna öregeket eltartani, ha nem is voltak. Kicsit ellentmondásba keveredtél önmagaddal, nem tudom, feltűnt-e.

darlacko 2019.01.30. 03:03:47

@Treff Bubi: az ember sorozatos monogám faj. Van egy párja a férfinak, azzal felnevel egy utódot, majd alapít másik családot egy másik nővel.
A nemi betegségek többsége egyáltalán nem veszélyezteti a szaporodást, ha az illető megéri a ivarérett kort és tud nemzeni egy utódot, akkor evolúciós szempontból teljesen mindegy, hogy két évvel később összeszed egy kankót vagy HIV-et.